Zawieszenie gwintowane stosowane jest w wielu samochodach poruszających się po polskich drogach. Korzyści płynące z jego posiadania są różne. Ma ono wpływ nie tylko na wygląd samochodu, ale również na warunki jezdne, jego zachowanie się w czasie przemieszczania. Poniżej podpowiadamy – kiedy i dlaczego warto stosować zawieszenie gwintowane, na czym polega jego działanie oraz gdzie szukać pomocy z jego wyborem.

Zawieszenie gwintowane – dostępne zestawy

Zawieszenie gwintowane kupujemy w gotowych zestawach przeznaczonych do zamontowania w naszym samochodzie. Najczęściej, sięgamy po jeden z dwóch typów zestawów. Pierwszy – to tak zwane kity, których zadaniem jest regulacja poziomu prześwitu w samochodzie. Druga grupa to zestawy regulujące nie tylko prześwit, ale również tłumienie.

W zależności od marki i modelu naszego samochodu możemy mieć możliwość zamontowania zawieszenia na osi przedniej i tylnej, lub na tylko jednej z nich. Cena zestawy zawieszenia gwintowanego waga się w przedziale od kilku do kilkunastu tysięcy złotych.

Zawieszenie gwintowane – zasada działania

Zawieszenie gwintowane działa w dość prosty sposób. W typowym zawieszeniu sprężyna podtrzymywana jest z jednej strony przez specjalną miseczkę przymontowaną do kolumny, z drugiej natomiast przez kielich ulokowany w nadwoziu. W przypadku zawieszenia gwintowanego, położenie dolnej miseczki jest w pewnym stopniu elastyczne i poddaje się regulacji. Odbywa się to za pomocą gwintowania, które pozwala na dokręcanie lub odkręcanie, a tym samym – regulację w dół lub górę. Po przekręceniu miseczki ku górze samochód podnosi się, natomiast po jej skręceniu ko dołowi – opada.

W trakcie tego dochodzi do wysunięcia tłoczyska amortyzatora. Jego konstrukcja została tak dostosowana, by mógł swobodnie pracować w całym potencjalnym zakresie regulacji. Warto jednak uwzględnić, że nie we wszystkich samochodach rozwiązanie to nadaje się do zastosowania, z uwagi na miejsce zamontowania sprężyny resorującej. Wówczas, konieczne może okazać się dokupienie elementów dodatkowych – takich jak komplety sprężyn dedykowane do tylnej osi bądź też sprężyny sportowe wyposażone w dodatkowe podkładki o regulowanym ustawieniu.

Oczywiście, dopiero po zamontowaniu zestawu zawieszenia gwintowanego mamy możliwość wyboru poziomu jego ustawienia. W tym celu ulokować pojazd pod podnośnikiem (odciążając jego zawieszenie), zdemontować koła – a następnie tak uregulować wysokość ustawienia zawieszenia, aby odpowiadało naszym preferencjom.

Pomoc w wyborze zawieszenia gwintowanego

Wybór zawieszenia gwintowanego nie jest łatwy, dlatego warto skorzystać z pomocy osób profesjonalnie zajmujących się tym tematem. Polecamy zwłaszcza kontakt ze sklepem internetowym https://eibach.pl/, w którego ofercie znajdują się zestawy zawieszenia gwintowanego dedykowane do różnych marek i modeli samochodów.

Oferowane zawieszenia odznaczają się wysokim poziomem odporności na szkodliwe oddziaływania, w tym na korozję, która stanowi najczęstszy powód potencjalnych usterek. Dzięki temu możemy cieszyć się sportowym wyglądem samochodu oraz jego dynamicznymi parametrami jezdnymi przez długi okres czasu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here